V Brně se rozrostla zeleň kolem tramvajových pásů
Město Brno vyčlenilo ze svého rozpočtu šest milionů korun na rozšíření tzv. zelených kolejí. Dopravní podnik města Brna (DPMB) díky této dotaci během podzimních měsíců zajistil v několika ulicích odstranění betonových panelů a instalaci zelených ploch.
„Vytipovali jsme další vhodné lokality, které bychom rádi zatravnili. Díky zeleni se městské prostředí stává příjemnější, rostliny v zelených pásech navíc pomáhají tlumit hluk z dopravy a absorbovat teplo. Město Brno proto zelené plochy a jejich rozšiřování velmi podporuje. Za účelem budování dalších zelených krytů tramvajových tratí jsme proto dopravnímu podniku poskytli šest milionů korun. Jedná se například o pásy na Veletržní a Vídeňské. Ty se svou skladbou budou podobat travnatým pásům na Nových sadech. Na Purkyňově byl vyměněn zákryt části tramvajové trati a byly tu vysázeny suchomilné rostliny, které nepotřebují zálivku, a trvalky. V tomto místě se jedná o plochu 475 metrů čtverečních. V příštím roce budeme v dalších podobných projektech pokračovat,“ vysvětlil radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl.
Na Palackého třídě nahradil betonové panely umělý travnatý povrch na ploše 248 metrů čtverečních. Tento povrch testuje DPMB vůbec poprvé. Jedná se o pilotní projekt, kterým chce dopravce ověřit použitelnost i možnost zatížení tohoto materiálu. „Tyto typy zeleného pásu by se daly v budoucnu využít na místech, kde se dá očekávat pojíždění tramvajového pásu například vozy integrovaného záchranného systému či náhradní dopravy za tramvaj. V případě travnatého nebo květinového pásu by došlo k jeho poničení,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Celkem za tyto výsadby a instalace dopravní podnik zaplatil 7,23 milionu korun, z toho byla dotace od města ve výši 6 milionů korun.
TT Veletržní – zelený pás oddělující chodník pro pěší od tramvajové tratě byl zrekultivován v podobném provedení jako jsou vyvýšené pásy na Nových sadech.